måndag 17 oktober 2011

Lima

Nu ar vi i Lima, den stora staden med standigt gra himmel.
Vi kom hit i formiddags efter en snabb flygresa fran Arequipa. Det var lite vemodigt att lamna den vackra staden och veta att vyerna inte kommer vara desamma mer. Sjalvklart var det ocksa trakigt att saga hejda till familjen och de andra manniskorna vi lart kanna, men jag har hela tiden varit sa medveten om att vi snart skulle aka vidare, sa for min del kandes det anda bra.


Och nu ar vi ju pa vag till Chiclayo!! Tank att jag ska fa komma dit igen, efter nastan tre ar. Nar vi tog farval av manniskorna i Chiclayo forra gangen sa vi "Hasta en cielo!" = Vi ses i himlen! Men nu nar jag tanker tillbaka inser jag att jag nagonstans anda trodde att jag skulle komma tillbaka och traffa dem igen innan himlen, och nu ar jag faktiskt pa vag! Det ar sa haftigt!


Jag och Jonas sitter nu pa ett internetcafe efter att ha varit nere en svang i narheten av havet. Jag lag pa en grasmatta i en park och laste, och det kunde verkligen ha varit vilken park som helst hemma i Sverige. Valdigt underlig kansla.
Karin ligger och sover pa ett hotellrum som vi har hyrt under eftermiddagen. Hon har kant sig lite dalig sedan vi kom hit i formiddags, men forhoppningsvis blir det battre efter lite somn. Ni som laser detta idag (mandag) far garna be for att hon ska bli frisk till ikvall och att bussresan ska ga bra i natt. Det ar inte sa kul att vara sjuk 12 timmar i buss...


Men om alla far vara friska ser jag fram emot bussen, som ar mycket bekvamare an alla bussar som finns i Sverige! Men mer om resan kommer val sa smaningom.


¡Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar