lördag 15 oktober 2011

Hälsningar till Sverige

Denna helgen händer det mycket hemma i Sverige. 

Imorgon (eller idag, dvs lördag) är det jubileumsfest på Strandhem för före detta bibelskoleelever, och min klass ägnar hela helgen åt återträff. Jag kan nog säga att det är tack vare dem (eller rättare sagt Strandhem) som jag är i Peru nu. Hade vi inte åkt dit på missionsresan hade jag nog aldrig kommit på tanken att resa hit och vara volontär.

Klassen på Machu Picchu 2009


På söndag döps min systerson Tage i Stockholm, och stora delar av familjen kommer samlas för att vara med där.

Jag och Tage, i början av september

Självklart hade det varit fantastiskt roligt att vara med på dessa saker, och jag kommer helt säkert sakna både familj och vänner lite extra just denna helgen. Men nej, jag är inte bitter (Obs! Sant). Jag har det bra där jag är och försöker ta vara på tiden här, för jag märker redan att den går otroligt fort! 
Men jag hoppas att ni alla har en jättebra helg! Jag tänker på er!

3 kommentarer:

  1. Vi tänker på dig också och du är oerhört saknad i vårt glada gäng! (Vi behöver en sur glasögonorm som kan neutralisera stämningen..) Skämtåsido, det ÄR väldigt tomt utan dig, och det har inget med surheten att göra ;)
    Ja, troligtvis tittade de ner på mig när bilden togs och Ja, fet bildbomb utlovas!

    SvaraRadera
  2. Jaa, du är verkligen saknad Betty! Men vad kul att du verkar ha det så bra i Peru!! Så häftigt hur ett enda val i ens liv verkligen kan påverka så otroligt mycket, Gud har verkligen stenkoll! :D Hade förresten varit kul att skypa nån gång! Stor KRAAAM!!

    SvaraRadera
  3. Hälsningar från Göteborg!!!

    SvaraRadera