lördag 22 oktober 2011

Första dagarna i Chiclayo

Vi känner oss verkligen välkomnade här i Chiclayo. Igårkväll ordnades det en liten välkomstfest för oss här hos Lindströms. Gästerna var den danske missionären Steffen och hans peruanska fru Kate. Vi åt tacos (mm, vad gott!) och mangosmulpaj med vaniljsås (mm, jättejättegott!). Mangon smakar verkligen fantastiskt här, det kommer jag säkert skriva fler gånger :-) 
Imorgon (lördag) är det dags för nästa välkomsthälsning, som ungdomsgruppen här i församlingen i Las Brisas ordnar. Och på söndag ska vi bli presenterade i en eller två församlingar på deras gudstjänst. 

Vi har fortfarande inte flyttat in i lägenheten, men imorgon ska vi verkligen försöka. Även om vi inte är helt klara ännu har vi i alla fall kommit lite längre. Idag har Pepe satt in nya fönster där det saknades, och så är gasen installerad till spisen. Dessutom har vi fixat ett matbord. I förmiddags var jag och Karin på stan med Kate och kollade på möbler. Verkligen smidigt att ha med sig en peruan som känner till stan! 
Tyvärr har jag fortfarande inga bilder från vår lägenhet, men imorgon ska jag försöka komma ihåg att fixa det när vi är där och grejar. 
Förutom lägenheten har vi inte hunnit göra så mycket saker här. Vi har varit ett par rundor i stan och tittat, och umgåtts ganska mycket med familjen här. Jag ser mycket fram emot alla välkomsthälsningar och gudstjänster i helgen då vi ska få träffa mer folk och börja lära känna dem som vi sedan kommer arbeta med. 

Maten här hos Lindströms är fantastisk, med en god blandning av svenskt och peruanskt. Favoriten hittills är "ají de gallina" (kycklinggryta) med ris som jag fick första dagen, och så den alldeles färska juicen som vi får varje dag. 

Nu måste jag verkligen sova. Godnatt! 

2 kommentarer:

  1. Aaaah... man blir ressugen! Undras om inte jag drömde om dig inatt..? Kommer inte ihåg vad, dock. Det var nåt om hål i strumpbyxorna också tror jag bestämt.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skicka en mango till oss?

    SvaraRadera