måndag 12 september 2011

Imorgon åker jag!

Nu är väskan ungefär färdigpackad, ska bara bestämma mig för om jag ska ta med det där extra paret jeans eller inte... 
Klockan 07:00 imorgon tisdag kör vi hemifrån och tar sedan tåget till Danmark. Flyget går från Kastrup 11:00, och drygt 28 timmar senare beräknas vi ankomma till flygplatsen i Arequipa. Då är klockan 08:15 i Peru, och vi har hunnit med att mellanlanda i London, Miami och Lima. Om allt går som det ska, och det hoppas vi ju! 


Sedan ser resten av min Peru-vistelse ut ungefär såhär: 
På måndag börjar språkstudierna i Arequipa som vi ska ägna oss åt i fyra veckor. Under tiden bor vi hemma hos peruanska familjer. Jonas & Karin hos en familj, och jag hos en annan. Intensiv språkträning, alltså! 
Den 17 oktober flyger vi upp till Chiclayo i norra Peru, där missionärerna Elin & Mattias Lindström bor. Där ska vi vara resten av tiden, men vilka arbetsuppgifter jag kommer få är inte klart ännu. Förmodligen handlar det ganska mycket om ungdomar och musik, och lite om barn. Men det återkommer jag till när mer har fallit på plats! 


Nu är det snart dags att sova, efter en sista vägning av väskan. 
Be gärna för att allt på resan ska gå bra! Att flygen ska gå i tid, att vi ska kunna sova när det behövs, och att inget bagage ska komma bort. 


Nästa gång jag hör av mig igen är jag i Peru! :-) 




Förresten, kolla gärna på Jonas och Karins blogg också: http://jonasokarin.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande det ska bli att följa dig här!!
    Jag kommer även att be att det visas bra filmer på planen så att du har något att underhålla dig med!

    SvaraRadera
  2. Har ni kommit fram?
    Jag la upp dig på ELM:s hemsida.
    Gud välsigne!

    SvaraRadera