måndag 26 september 2011

Bodas de papel

Idag har vi firat ettårsbröllopsdag här i huset. Det schweiziska paret som bor här (Simeon och Tabea) har nämligen varit gifta ett år idag. De har varit iväg på utflykt hela helgen, så innan de kom hem i eftermiddags hjälpte jag mamma Nixa att förbereda inför kvällens festmiddag.
Efter ha varit gifta ett år firas pappersbröllop (=bodas de papel). Därför var tanken att allt på matbordet skulle vara gjort av papper, så vi hade pysselstund med saxar och klister. Vi gjorde tallriksunderlägg till alla, pappersblommor som dekoration och vek tallrikar av vanligt kopieringspapper. Och så dukade vi med plastbestick (så nära papper man kan komma!) och finglas.

Maten bestod av chicherón; friterad kyckling (ungefär som kycklingnuggets) och chips - mat som funkar att ligga på tunna papperstallrikar. Efter att ha ätit fick vi se Simeon och Tabeas vackra bröllopsbilder, och Nixa beordrade oss att i framtiden skicka även våra bröllopsbilder så att hon får se dem :-) 

 Pysselstund med Nixa

Tallriksunderlägg med bibelvers.
Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. Joh 15:16

Blomsterdekorationen

Tabea vid det dukade bordet

Dottern Nichi och systern Lula
(Lägg märke till att både godisfatet och servettstället är av papper!)

Simeon och Tabea

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken häftig dukning!! :)
    Angående bokmässan. Jo, du vet ju hur jag blir :P De blivande Lugispelarna har jag lagt på minnet. Jag skrev ner deras namn på min mobil för att kunna komma ihåg tills jag kom hem. Och där kan de gott stanna :D
    Nästa år kan du följa med mig och Louise på bokmässan!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att fira deras ettårsdag. Blev glad att se bilden på Lula. Hälsa henne!
    Hur går det för dig med studier, prata spanska och "känna sig hemma"? Hoppas att allt känns bra och tänk på att allt ligger i Guds hand.
    Kram

    SvaraRadera