onsdag 14 september 2011

I Arequipa!

Jaha, nu ar klockan nastan 4 pa eftermiddagen har i Peru, men hemma hos er ar den nastan 11 pa kvallen.

Resan gick bra! Den var lang, men det funkade bra. Inga forseningar och inga borttappade vaskor, och det kandes inte sa segt faktiskt. Men visst blir man lite konstig av alla tidsomstallningar och av att bara ata mackor och frukt och flygplansmat.

Efter klockan 8 imorse kom vi fram till Arequipa som ligger precis nedanfor hoga berg. Fantastiskt fint! Vi mottes pa flygplatsen av Pedro som Karin bodde hos forra varen. Han skjutsade forst mig till familjen dar jag ska bo de narmaste veckorna, och sedan korde han vidare med Karin och Jonas. Nu har jag alltsa varit har hela dagen. Jag har packat upp, sovit lite, duschat och atit. Tyvarr har vi inte lyckats fa igang internet pa min dator, trots att sonen i huset har hjalpt till. Jag fick istallet lana hans dator en stund, och darfor saknas a a o :-)
Resten av dagen tankte jag titta ut lite pa stan, och annars lasa lite och mest ta det lugnt. Imorgon ska vi hitta pa nagot med Karin och Jonas.
Ska se om jag kan fa upp lite bilder har snart ocksa. Men forhoppningsvis kan vi fa igang internet pa min dator snart sa det blir lite lattare att lasa vad jag skriver (och sa underlattar det ju for mig om jag kan skriva nar jag kanner for det).

5 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att höra från er och att få se bilderna i det andra inlägget! :)
    Så gött att allt gick bra! KRAM

    SvaraRadera
  2. Spännande spännande! Hur är familjen? Vad häftigt det måste vara att bo hemma hos peruaner! Är det stor skillnad jämfört med svenska hus? Men viktigast av allt: Har du druckit någon Inca Kola?!?!!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du kommit fram, Betty! Vi tackar Gud för att er resa gick bra. Arequipa är så fint - NJUT! Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att resan gick bra. Jag blev nästan lite nervös när jag läste att ni skulle byta flyg tre gånger :)
    Ha det riktigt bra! Och var flitig med att blogga!

    SvaraRadera
  5. Haha, ja Maria var lite orolig här. Men vad tur att det gick väl!
    Här i Lund har vi skitkonstigt väder. Omväxlande höstsolsvackert och hällregn, dt skiftar flera gånger om dan... Hur är klimatet hos dig?

    SvaraRadera