måndag 19 september 2011

Forsta dagen i skolan

Jaha, nu har jag klarat av min forsta peruanska skoldag! Vi har tva "amnen"; praktik och grammatik. Praktiken har man alltid ensam, och min larare ar Pablo, sonen i huset dar Karin och Jonas bor. Idag fragade han ut mig om min familj och Sverige och mina studier. Inte helt enkelt, men valdigt kul att bli tvingad att prata nar det finns gott om tid att leta efter ord och att bli rattad. 
Grammatiken har jag tillsammans med Karin, och var larare ar en medelalders kvinna som heter Abi. Karin har ett litet forsprang, men jag ar valdigt tacksam for de tva aren jag laste spanska i gymnasiet. Samtidigt ar jag lite bitter over att jag inte laste det tredje aret och att jag har glomt sa mycket. Men men. Nu ar det studier som galler framover! 



Sinnika: Lula kommer ihag er och halsar tillbaka!

3 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen! Jag hoppas att allt är bra med henne. Arbetar hon fortfarande med barn på förskola? Hon visade mig runt i Arequipa medan jag tränade spanskan. På tal om studier så tycker jag att språkskolans upplägg är toppen. Att sitta själv med en lärare och "tvingas" att prata är det bästa sättet. Du kommer att lära dig mycket!Lycka till! Hälsa Abi som du har i grammatiken...
    Kram Sinnika

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att allt dragit igång nu. Jag följer din blogg! Kul att du skriver.
    Kram Katrin.

    SvaraRadera
  3. Kulkul! :) Fatta grym du kommer vara på spanska när du kommer hem!

    SvaraRadera