fredag 9 december 2011

Konsertförberedelser

Igår eftermiddag tränade jag och Karin tillsammans med Pepe Jr och hans kompisar som ska spela till kören på konserten på lördag. De är verkligen duktiga! På kvällen var jag på bön i Las Brisas, och efteråt kollade jag på ungdomarna som tränade på fyra danser och ett drama inför konserten. Ikväll har vi haft körövning, och självklart övade vi på det som vi ska sjunga på lördag. 
Mycket handlar alltså just nu om konserten, som ska gå av stapeln på lördag eftermiddag/kväll på gatan utanför Pepe och Letys hus - det som är Las Brisas tillfälliga kyrklokal. 
Be gärna för den! För att alla från våra körer som har sagt att de ska komma faktiskt kommer, för att det ska bli en bra kväll, för att det både ska bli uppmuntrande för de församlingsmedlemmar som kommer och evangeliserande till de människor som bor på gatan och som kommer höra musiken på långt håll. 


Jag ser väldigt väldigt mycket fram emot lördag kväll, och hoppas på att inte bli alltför besviken... 

2 kommentarer:

  1. Ååå,jag vill komma och se,höra och uppleva....
    KRAM Mor.

    SvaraRadera
  2. Jag hade också velat höra!! Kommer någon att filma?
    Hoppas det går bra imorgon! Jag ska be!

    SvaraRadera