måndag 19 december 2011

Culto unido i Las Lomas

Idag(söndag) var det Culto unido igen, gemensam gudstjänst för alla fyra församlingarna i Chiclayo. Denna gången var det i Las Lomas, ungefär 10 minuters mopedtaxi-resa härifrån. Jag är väldigt glad att jag har fått förmånen att få vara med på två culto unidos under min tid här! 

Pastor Harold leder gudstjänsten. På fönstret ovanför sitter orden Tron allena, Nåden allena, Skriften allena och Kristus allena. Dem hjälpte Jonas till att sätta upp förra veckan. Hade han inte varit där hade de nog hamnat en meter längre ner :-) 

Efter predikan är det dags för "especiales". Då har varje församling förberett något som de bidrar med. Ofta är det ungdomarna som sjunger en sång, spelar ett drama eller visar en dans. Något att införa på sommarmötet eller?! 

Ett av San Antonios bidrag: sång av Emanuel, Timo, Miriam, Neysser och David (plus Jhon och Joel på trummor bredvid). 

När hela gudstjänsten är slut bjuds det på mat. Idag fick vi ris, skivad rödlök, bönor i sås och en köttbit - som man på något underligt sätt alltid ska lyckas äta med plastgaffel... Jag förstår inte hur det ska gå till!! 

Anayeli, Paola och Massiell. 

Isabel och Merci från San Antonio och Patty Christopherson. 

Shirley och Jorge från Cerropón med yngste sonen Jordan. 



Och så ett par filmer: 

"Cuan gloriosa será la mañana" 


Efter att maten var uppäten utbröt spontan sång och spel. Härligt! 


Senare på eftermiddagen bjöd vi hem några ungdomar från Las Lomas-ungdomsgruppen. Vi spelade UNO, lekte en lek och fikade pepparkakor. En kul eftermiddag med ett riktigt gott gäng! 

Bakre raden: Jorge, Harold Junior, Jonas, Jair och Manuel.
Främre raden: Karin, Flor, Janella, Susi och jag. 

(Observera Jonas längd) 

2 kommentarer:

  1. Åh. jag gillar verkligen de där människorna!

    SvaraRadera
  2. SNYGG du är, Betty! Och vad härligt det ser ut med alla mänskorna.
    Kram

    SvaraRadera