lördag 7 januari 2012

Nyår 2011-2012

Dags för lite bilder från nyårsafton (fast ni kanske redan har sett lite på Karin och Jonas blogg).
Det var en ganska hektisk dag för min del. Både på förmiddagen och eftermiddagen var jag i Cerropón med Lindströms på escuelita och sedan bibelstudium. På kvällen gick jag på gudstjänst i Las Brisas, och mellan varje aktivitet var jag hemma och vilade för att orka med nästa.
Vid halv 10 på kvällen började gudstjänsten i Las Brisas, och efter den var det mat. Vi åt tillsammans, och en stund före midnatt gick vi ut på gatan. Peruanernas stora nyårstradition är att bygga en docka i naturlig storlek av halm och gamla kläder, och på tolvslaget sätta fyr på den så att den brinner upp. Detta gjorde Pepes familj,  och självklart även många av grannarna på gatan. Detta tillsammans med raketer och smällare gjorde att det kändes som om vi befann oss mitt i ett krig. En väldigt underlig känsla, men en häftig upplevelse.
När det hade lugnat ner sig lite tände vi tomtebloss och firade det nya året.


Henrik hade skaffat ett par festliga glasögon som vi hade kul med. 


Dockan är redo för att bli uppbränd. 



Jag och Maycol

Priscila, Massiell, Rebekah och Paola

Mattias, Felipe och Pepe




Den brinnande gatan Alva Diaz


Nyårshälsning från Jonas, Maycol och mig (och Karin bakom kameran). 
GOTT NYTT ÅR! 



På nyårsdagen var vi på gudstjänst i San Antonio. Där var det också nyårsfestligt med ballonger och serpentiner i taket. Vi sjöng två sånger med kören, och hela gudstjänsten avslutades med att alla stod i en stor ring och sjöng. Efteråt bjöds det på läsk och obligatorisk paneton.


Kören

Messenger

Karin med Emanuel, Timo och Jhon

Min vän och pianoelev Miriam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar