söndag 1 januari 2012

Gott nytt!

Nu är det 2012 i Sverige, men fortfarande 2011 här i Peru. Konstigt konstigt. 


Vi håller fortfarande på att pusta ut efter den lilla semesterveckan. Ja, vi är faktiskt helt slut. Troligtvis beror det till stor del på att vi fått lite för mycket sol på oss, och även på vädret. Under de fyra dagarna som vi var borta slog vädret om i Chiclayo. Ända sedan vi kom hit har det blivit varmare för varje dag, men nu är skillnaden faktiskt ganska stor mot för en vecka sedan. Det är varmare och klibbigare, och kvällarna som tidigare varit svala är nu också ganska varma. 
Kombinationen för mycket sol + för varmt väder tror jag har gjort mig en aning uttorkad. Jag gör av med mer vätska än jag får i mig, och måste nog ändra mina vanor. Hädanefter kommer jag alltså ständigt ta med mig en vattenflaska eller två. 


Idag har jag varit i Cerropón två gånger. Först på escuelita, och sedan på bibelstudium. Bibelstudiet hölls på eftermiddagen istället för på kvällen för att inte krocka med nyårsfirande. 
Firandet för min del går av stapeln i kyrkan i Las Brisas. Jag pratade med pastor Pepe i eftermiddags och enligt honom ska gudstjänsten ikväll börja vid "9 eller 10", så vi får väl se vad det innebär... 


Igår kväll åkte jag till San Antonio och var med på ungdomsgruppen. De hade lite tidigt nyårsfirande, med lekar och fika. Väldigt väldigt trevligt. 


Nu ska jag vila mig en stund innan det är dags att fira nyår! 

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År Betty!
    Önskar la familia Ekstrom

    SvaraRadera