fredag 6 januari 2012

Despedidas x2

I eftermiddags hade vi despedida (avskedsfest) hos Lindströms. De hade bjudit in några församlingsmedlemmar från Cerropón också, så vi var ungefär 15 stycken totalt. 
Elin bjöd på kycklingsandwich och fantastisk mangosmulpaj, och vi pratade och hade trevligt. Avslutningsvis höll Mattias tacktal och en liten andakt, och så sjöng vi massa sånger. Jag blev så klart också tvungen att säga några ord, även om jag inte precis hade förberett något mer än "tack". 
Självklart togs det även en fin gruppbild innan folk gav sig hemåt. 






Direkt när festen var slut var det dags för körövning i Las Brisas. Det var ju den sista för min del, och jag var bara med som körsångare och lite stöd för Karin och Priscila som nu ska fortsätta efter att jag har åkt. 
När övningen var slut överraskade de mig med ännu en despedida! Jonas och Maycol kom intraskande med läsk och ostbågar, och sen droppade nästan hela ungdomsgruppen in efter hand. Även Coco och hans nyblivna fru var med. Coco har bott i Chiclayo tidigare, men studerar nu teologi i Arequipa. I januari är han här för att ha sin praktik i fyra veckor innan han åker tillbaka till Arequipa. 
Många höll små tal och sen var det fika. En riktigt riktigt trevlig kväll!! 


Tal på gång




Tack till Gud och fina vänner för en fin dag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar